Олександрівський професійний аграрний ліцей Вівторок, 18.01.2022, 23:25

Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS
Вітаю Вас Гість
   
Меню сайта

Форма входу

Новини нашого ліцею
[24.12.2021]
Правопросвітницький захід в Олександрівському професійному аграрному ліцеї (0)
[22.12.2021]
21 грудня вихователем гуртожитку  Олександрiвського професiйного аграрного лiцею (0)
[15.12.2021]
13 грудня   в ліцеї пройшов цікавий позакласний захід (0)
[10.12.2021]
09 грудня  2021 в рамках «Тижня правових знань» (0)
[07.12.2021]
Вітаємо з перемогою наших учнів та бажаємо творчих успіхів (0)

Фото

Календар
«  Січень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

29.11.2021

ТЕМА:Вправи спеціальної фізичної підготовки

 

Вправа №1. Пересування по горизонтально закріпленій трубі. Вправа виконується на трубі довжиною 6 метрів та діаметром 70-80 мм закріпленій на висоті 50-60 см від землі. Працівник пересувається з опущеними руками і робить оберт на 360 0 на середині труби. Рівновагу треба тримати не верхньою частиною тулуба, а тазом. При цьому трохи зігнувши коліна.

Результатом виконання вправи є час подолання дистанції з точністю до секунди

2. Вправа №2. Пересування в висі по горизонтально закріпленому канаті перехопленням рук на висоту канату: канат натягнутий на висоті 3 м, провисання канату під вагою 70 кг на середині не більше 50 см.

Результатом виконання вправи є час подолання дистанції з точністю до секунди.

3. Вправа №3. Пірнання в довжину. Виконується з поверхні води (в басейні дозволяється відштовхування ногами від бортика). Виконуючий вправу заглиблюється під воду та долає нормативну відстань.

Результатом виконання вправи є час перебування під водою з точністю до секунди і відстань пірнання

4. Вправа №4. Пірнання на глибину. Виконується з поверхні води. Виконуючий вправу заглиблюється під воду на глибину 3 м, знаходить яскравий невеликий предмет та долаючи на цій глибині нормативну відстань підіймає предмет на поверхню.

Результатом виконання вправи є час перебування під водою з точністю до секунди.

5. Вправа №5. Стрибки з вишки (або трампліну ) у воду. Виконується тільки в спеціально пристосованих для стрибків місцях з 3-х, 5-ти, 7-ми, 10-ти метрових вишок або 3 метрового трампліну ногами або головою у низ.

 

Результатом виконання вправи є якість виконання вправи.

6. Вправа №6. Підйом по вертикальній стіні багатоповерхового будинку. Виконується із застосуванням наявних штучних точок опори (відстань між точками опори 0,5 м) з використанням альпіністського спорядження, з верхньою страховкою.

Результатом виконання вправи є швидкість подолання вертикальної стіни.

7. Вправа №7. Подолання схилу. Виконується у місцевості з наявністю схилів крутизною 25-30 град., та перепадом висот до 300 м, з наявністю стежки.

Вправа призначена для гірських рятувальних підрозділів. Виконується подолання схилу крутизною 25-30 град., стежка, з перепадом висот – 100 м.

Результатом виконання вправи є швидкість подолання у хвилинах.

8. Вправа №8. Смуга перешкод для особового складу, які виконують пожежно-рятувальні роботи (додаток 2).

Вправа умовно розділяється на етапи:

старт;

стартовий розбіг;

біг по дистанції;

 

одолання „забору”;

взяття напірних рукавів;

біг по буму;

робота біля розгалуження;

приєднання ствола до рукавної лінії;

фініш.

Після команди „Марш” поетапно виконуються вправи з подоланням перешкод на смузі.

Вправа вважається виконаною, якщо працівник подолав всі перешкоди у встановленому порядку і вклався в нормативний час. У разі неподолання будь-якої перешкоди дозволяється виконати додаткову спробу її подолання.

9. Вправа №9. Підйом на четвертий поверх навчальної пожежної башти за допомогою штурмової пожежної драбини для особового складу, які виконують пожежно-рятувальні роботи.

Вправа умовно розділяється на етапи:

старт;

стартовий розбіг із перенесення драбини - штурмівки до навчальної пожежної башти;

підвішування драбини - штурмівки за крюк у вікно другого поверху навчальної пожежної башти;

рух у гору по драбині з першої сходинки;

підняття драбини угору сидячи на підвіконні другого поверху башти, зачеплення її за підвіконня третього (далі четвертого) поверху навчальної пожежної башти;

фініш двома ногами на підлогу четвертого поверху навчальної пожежної башти.

Вправа вважається виконаною, якщо працівник подолав всі перешкоди у встановленому порядку і вклався в нормативний час. У разі не подолання будь-якої перешкоди дозволяється виконати додаткову спробу її подолання.

10. Вправа №10. Висувна пожежна драбина для особового складу, який виконує пожежно-рятувальні роботи.

Вправа виконується двома працівниками та поділяється на етапи:

старт;

знімання пожежної висувної драбини з пожежного автомобіля;

перенесення висувної драбини до навчальної пожежної башти;

встановлення висувної драбини біля навчальної башти;

висування пожежної висувної драбини у вікно 3-го поверху навчальної пожежної башти;

підйом по висунутій драбини на 3-й поверх навчальної пожежної башти;

фініш двома ногами на підлогу навчальної пожежної башти.

Вправа вважається виконаною, якщо працівник подолав всі перешкоди у встановленому порядку і вклався в нормативний час. У разі не подолання будь-якої перешкоди дозволяється виконати додаткову спробу її подолання.

11. Вправа №11. Смуга перешкод для кінологів (додаток 3). Довжина дистанції 200 м. Старт приймається з положення „висока стійка” - стоячи навпроти лінії старту, собака знаходиться біля лівої ноги працівника в положенні сидячи на повідку з м'яким нашийником. Після команди „Марш” або після пострілу стартового пістолета необхідно:

подати собаці команду „Вперед” і розпочати рух по дистанції;

пробігти 20 м. та перестрибнути через „зубчастий чагарник”;

пробігти 20 м. та перестрибнути через „чагарник”;

добігти до перешкоди «паркан» і подолати його „зачепом” або „силою”;

перестрибнути через перешкоду „рів”;

подолати „колоду” та збігти по трапу на землю;

добігти до перешкоди „лаз” і проповзти її всередині;

забратися по нахиленій драбині на майданчик перешкоди „драбина” і збігти по нахиленій драбині з протилежного боку;

добігти до лінії фінішу та перетнути її.

Вправа вважається виконаною, якщо працівник разом із собакою подолають всі перешкоди у встановленому порядку і вкладуться в нормативний час. У разі не подолання (звалювання) будь-якої перешкоди дозволяється використати дві додаткові спроби її подолання.

За час подолання дистанції працівнику дозволяється надавати допомогу собаці (підтримувати, підштовхувати, підтягувати його за поводок), а також давати додаткові команди.

12. Можуть виконуватись інші вправи із спеціальної фізичної підготовки, що забезпечують підготовку особового складу відповідно до напрямку виконання професійно-службових обов’язків.

29.11.2021

ТЕМА: Вправи для розвитку сили та гнучкості

Згідно з даними медичних досліджень, гнучкість суглобів зростає і зберігається до досягнення людиною 17-и років, після чого суглоби «грубіють» і з плином часу функціональні можливості кістково-м’язових структур повільно, але неухильно падають.

Чи означає це, що в похилому віці не можна зберегти колишню гнучкість? Абсолютно точно немає. Проте щоб зберегти рухливість в будь-які роки, необхідно регулярно виконувати спеціальні вправи. Що ж це за вправи? Слід розібратися.

Які комплекси вправ необхідні

Всі вправи з розвитку гнучкості можна розділити на 4 групи, відповідно анатомії людського скелета:

• Вправа для розвитку гнучкості кистей і пальців.

• Гімнастика для плечей і ліктів.

• Вправи для хребта.

• Фізкультура для підвищення гнучкості ніг.

Кожна із зазначених анатомічних структур вимагає дбайливого і ефективного підходу.

Найпростіші вправи на розвиток гнучкості

Комплекс для пальців і кистей

Багато корисної інформації можна почерпнути, звернувшись до спеціалізованих методик для музикантів. Отже, вправи:

1) розслабити Кисті, долоні і пальці покласти на стіл і щільно притиснути. Почати поступово піднімати пальці над рівнем столу. Поспіх у цій вправі протипоказана. Всі рухи плавні і обережні, щоб не пошкодити сухожилля. Кожен палець піднімати на максимально можливу висоту.

2) Руки знову розслабити. Зімкнути подушечку великого пальця і нігтьову фалангу вказівного пальця, роблячи знак «ОК». Тепер необхідно зробити різкий рух, як би роблячи щигля. Повторити те ж саме з іншими пальцями.

3) Зімкнути подушечки великого, вказівного і середнього пальців. Тепер необхідно зробити круговий рух першими двома пальцями, як би висипаючи на стіл невидиму сіль. Спочатку за годинниковою, а потім проти годинникової стрілки.

4) Вправа з технології виконання схоже на перше. Проте суть полягає в якомога більш різке повернення піднятого пальці у вихідне положення. В результаті повинен вийти удар пальцем по столу. Важливо не перестаратися, достатньо уявити, що ви клацаєте» по клавіатурі.

5) Тепер необхідно зробити фігуру «дулю». Великий палець при цьому просовується крізь всі інші по черзі. Це вправа відмінно тонізує мускулатуру зап’ястя і пальців, підвищуючи гнучкість.

6) Виконати вказівним пальцем подзывающее рух. Палець при цьому повинен бути прямим. Тепер те ж саме зробити і всіма іншими пальцями.

7) По рахунку «один» різко стиснути всі пальці в кулак. На рахунок «два» повернутися в початкову позицію.

8) Взяти кулястий об’єкт. Це може бути м’яч для тенісу, яблуко і т. д. Тепер потрібно з усією можливою силою стиснути предмет. Потім повільно послабити хватку.

9) Робити кругові рухи кистями рук. 10, 10 проти годинникової стрілки. Вони повинні бути неспішними і глибокими.

10) Взятися за великий палець протилежної руки. Відтягуючи його вниз, постаратися притиснути палець до надпліччя.

Комплекс для плечей і ліктів

1) Встати рівно. Руки розвести в різні боки. Тепер потрібно виконувати кругові рухи плечима. Поспішати не можна, амплітуда відведення рук повинна бути максимально можливою.

2) Стати на коліна. Шкарпетки поставити вертикально, щоб руками можна було обхопити п’яти. Тепер потрібно по рахунку «один» податися тілом вперед, зберігаючи при цьому сидяче положення. На рахунок «два» — повернутися в початкову позицію.

3) Встати. Ноги на рівні плечей. Руки вільно висять. За рахунком «раз» підняти витягнуті руки на рівень грудей, на рахунок «два» підняти їх над головою. По рахунку «три» знову повернути на рівень грудей і, нарешті, знову опустити і розслабити. Ця вправа дає можливість розвинути гнучкість плечей.

4) Стати на навпочіпки. Передпліччя повинні бути притиснуті до підлоги. За рахунком «один» максимально податися вперед. На рахунок «два» повернутися. Вправа краще виконувати на чомусь м’якому.

5) Встати. Витягнути руки перед собою так, щоб вони змикалися долонями. Тепер потрібно здійснювати рухи передпліччя по своїй осі. За рахунком «один» руки змикаються тильними сторонами долонь, на рахунок «два» — повертаються у вихідне положення.

6) Імітувати підняття невидимих гантелей.

7) Встати рівно. Ноги зімкнути. Руками робити махові рухи вперед-назад з максимальною амплітудою.

Комплекс для хребта

1) Лягти на підлогу. Руки витягнуті над головою, ноги витягнуті вперед. Необхідно як можна сильніше потягнутися, відчуваючи розтягнення хребтом.

2) Виконати те ж саме вправу, лежачи на боці.

3) Сісти на підлогу. Ноги підкласти під себе або схрестити «по-турецьки». Тепер необхідно закласти зімкнуті в замок руки за голову. За рахунком «один» випрямити спину і тягнутися верхівкою до стелі. На рахунок «два» розслабити спину.

4) Сісти в ідентичну позу. Тепер потрібно якомога сильніше податися грудною кліткою вперед, одночасно розправляючи плечі.

5) Сісти на стілець. Руки закласти за спину. За рахунком «один» підняти ліву сідницю, на рахунок «два» — праву. Важливо, щоб ні руки, ні ноги не рухалися.

6) Стати на коліна, руки за голову. Повернути корпус вліво, максимально скручуючи тулуб. Далі виконати те ж саме, розгортаючись в іншу сторону.

Комплекс для розвитку гнучкості ніг

1) Встати рівно. Перед собою поставити невисокий предмет. Покласти на нього распрямленную ногу. За рахунком «один» повільно присідати, спираючись на другу ногу. На рахунок «два» повернутися у вихідне положення.

2) Сісти рівно, ноги випрямити перед собою. Підняти праву ногу на можливу висоту. Обхопити кінцівку руками за гомілку і піднімати вгору до відчуття легкого болю. Друга нога при цьому повинна бути нерухомою.

3) Лягти. Одну з ніг зігнути в коліні. Другу обхопити і тягнути назад.

4) Зайняти ту ж позу. Загинати обидві ноги.

5) Встати рівно. Ногу зігнути в коліні назад. Допомогти рукою так, щоб п’ятка торкнулася сідниці.

У сукупності описаних вправ достатньо, щоб тримати всі суглоби в тонусі і розвивати гнучкість.

Найефективніші вправи на розвиток гнучкості

Якщо здоров’я дозволяє, можна на додаток до основних комплексів взяти інші вправи, не менш прості та ефективні.

Пальці і кисті

1) Уявити, ніби ви граєте на піаніно. Необхідно здійснювати глибокі, барабанящие рухи пальцями. При цьому кисті повинні бути максимально розслаблені.

2) Взяти в руки будь-який об’єкт, уявити, що це малярний інструмент. Робити рухи кистю «вгору-вниз», одночасно працюючи пальцями.

3) Стиснути руки в кулак. В такому стані протримати руки 15 секунд. Різко розтиснути пальці і розслабитися.

4) Здійснювати гладящие руху по невидимій поверхні. Для цих цілей також відмінно підійде подушка.

5) Поставити лікті на стіл. Зігнути Кисть, пальці зімкнути, імітуючи голову гусака. Зробити «які клюють» руху. Потім повертати «голову гуся» вліво і вправо.

Плечі і лікті

1) Встати рівно. Руки розвести, формуючи букву «Т». Тепер необхідно здійснювати обертальні рухи плечима і передпліччя з власної осі.

2) Прийняти те ж саме положення. За рахунком «раз» зігнути руки в ліктях, притиснути їх до грудей. На рахунок «два» підняти руки над головою. Потім повернутися в початкову позицію.

3) Лягти. Руки звести в замок і підняти над головою. На вдиху потрібно повернути цю «конструкцію» з рук вліво, потім вправо. Продовжувати 15 разів.

Хребет

1) Сісти. Руки розслабити. Підборіддя притиснути до грудей, одночасно загинаючи плечі назад.

2) Прийняти сидяче положення. Голову покласти на груди. Потрібно максимально витягнути хребет, прагнучи дістати верхівкою підлогу.

3) Зробити всім відомий «місток». Для цього лягти на підлогу, ноги поставити максимально близько до сідниць. Підвестися на руках і ногах.

Ноги

1) Ноги розвести в сторони і зайняти стійку позицію на напівзігнутих кінцівках. Вправа «млин».

2) Встати. Розтягнути ноги так, щоб була одна попереду, інша повністю випрямлена, ззаду. За рахунком «раз» торкнутися підлоги рукою, на рахунок «два» повернутися у вихідну позу.

3) Сісти. Покласти одну ногу під себе, іншу випрямити. Максимально податися вперед і вигнути спину.

4) Впершись руками в підлогу підняти ногу назад на максимально доступну висоту.

5) Встати рівно, зігнути спину, ніби роблячи поясний уклін. Пройти вперед на повністю випрямлених ногах.

Правильні вихідні пози та елементи вправ на розвиток гнучкості представлені на фото:

Також рекомендується ознайомитися з відео вправ на розвиток гнучкості:

Представлений комплекс підходить як дітям, так і дорослим.

Як робити правильно вправи на розвиток гнучкості

Існує безліч описів вправ на розвиток гнучкості, але мало хто наводить конкретні рекомендації. Між тим, вони є. Правильна техніка виконання — запорука безпеки та ефективності. Отже, які ж правила.

• Перед початком вправ рекомендується розігріти м’язи. Для цього підійде біг, скакалка і т. д.

• Не потрібно дуже старатися при виконанні. Це загрожує травмами.

• Різких, ривкових рухів слід уникати. Це небезпечно.

• Вправи слід виконувати регулярно, по кілька разів в день.

• Всі рухи повинні бути скомпенсовані: мах уперед-махом назад і т. п.

• Не потрібно гнатися за амплітудою. Куди важливіше сталість виконання комплексів. Амплітуда нарощується поступово.

Зазначених комплексів разом з поданими рекомендаціями, досить, щоб у будь-якому віці зберігати гнучкість і пластику.

 

1.12.2021

ТЕМА: ВПРАВИ НАРОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ ТА ТОЧНОСТІ РУХІВ

Говорячи простою мовою, координація - цездатність різних м'язів працювати узгоджено. Це властивість організму сильно полегшує нам життя. Якщо воно добре розвинене, ми впевнено освоюємо їзду на велосипеді, танці, катання на сноуборді, що не падаємо при ожеледі, тримаємо рівновагу в громадському транспорті і так далі. У всіх координація розвинена в різному ступені. Хтось «як слон в посудній лавці», а хтось - сама граціозність. Багато хто стверджує, що поліпшити цю здатність неможливо, так вона є вродженою, але це не так. Є спеціальні вправи на координацію, які дозволяють розвинути дані навички. Для початку розберемося, як зароджується координація природним шляхом.

 

 

 

Вправи на координацію

 

дитинство

Координація починає розвиватися в самому ранньомувіці, коли дитина вчиться тримати голівку, перевертатися, здійснювати будь-які спрямовані руху. Надалі, якщо правильно тренувати дитину, залучати його до спорту або танців, ця здатність буде поліпшуватися. Ставши дорослим, людина вже не замислюється про координацію і, як правило, менше займається фізичними вправами. Проте він ніколи не буде виглядати незграбним, виконуючи ту чи іншу задачу, так як «м'язова пам'ять» зробить своє. Тому важливо, щоб з дитинства дитина була активним і займався спортом, при цьому цілком достатньо аматорського рівня. Разом з тим зауважимо, що розвиток координації можливо в будь-якому віці. Перш ніж освоїти вправи на координацію, потрібно оцінити, наскільки ця здатність розвинена у вашому організмі.

Advertisement

 

оцінка координації

Оцінити себе зовсім не складно, це займебуквально півхвилини. Розберемо найпростіший тест, який кожен чоловік, швидше за все, виконував при проходженні медкомісії у військкоматі. Потрібно стати рівно і витягнути прямі руки вперед. Потім потрібно закрити очі і спробувати вказівним пальцем однієї руки дістати до кінчика носа, після цього та ж операція робиться другий рукою.

Advertisement

 

Ще один простий тест полягає в наступному: ставши на одну ногу, потрібно відвести другу назад і взяти її рукою, а вільну руку витягнути вперед. Простоявши в такому положенні 30 секунд, потрібно поміняти ноги.

Не варто засмучуватися, якщо у вас нічого невийшло, спеціальні вправи на координацію рухів допоможуть вам швидко освоїти цю здатність. Існує безліч тренінгів, але ми розглянемо найбільш результативні та універсальні.

 

Вправи на координацію рухів

 

Комплекс вправ на координацію

Головна мета - домогтися незалежності рухівтіла від зорових відчуттів і мозку. Робити вправи на координацію можна як з використанням спеціальних тренажерів, так і сидячи за робочим столом. Тому навіть самий зайнята людина може попрацювати над управлінням роботою окремих м'язових груп.

Advertisement

 

Найпростіші вправи для розвитку координації

1. Стоячи на одній нозі і розвівши руки в сторони, потрібно зберігати рівновагу протягом хвилини. Потім вправу потрібно зробити з іншою ногою. Щоб ускладнити тренування, можна додати повороти головою з боку в бік. При цьому фіксувати погляд, на чому-небудь не потрібно. У міру зростання досвіду можна пробувати закривати очі.

2. Стрибки зі зміною ніг. Виконувати потрібно кілька хвилин.

3. У транспорті намагайтеся утримувати рівновагу, не тримаючись за поручень. При цьому не відходьте далеко від поручня і будьте готові в будь-який момент допомогти собі руками. Інакше вправа може привести до травм і критиці з боку інших пасажирів.

4. Початкове положення - одна долоня розміщується біля голови, а друга близько живота. Відстань від долонь до тіла - близько 10 сантиметрів. Вправа полягає в наступному: перша рука доторкається до тімені, а друга в той же час описує кола паралельно площині живота. Через хвилину руки потрібно поміняти.

Advertisement

 

 

Вправи для розвитку координації

 

Більш складні вправи

Якщо перший комплекс вам дається легко, значить, не варто загострювати на ньому увагу, переходите до більш важким тренінгам.

1. Вставши на одну ногу біля стіни, потрібно кинути в стіну м'яч, а коли він відскочить назад, постаратися зловити його без зорового контролю. Потім те ж саме потрібно зробити на іншій нозі.

2. Наступна вправа - жонглювання. Почати потрібно з простого - в кожній руці по одному м'ячу. По черзі м'ячі потрібно підкидати і ловити тією ж рукою. Тепер можна ускладнити вправу. Для початку спробуйте кидати м'яч однією рукою, а ловити - інший. Коли цей навик вироблений, спробуйте кидати м'ячі одночасно, але ловити зі зміною рук.

Advertisement

 

3. Деякі вправи на координацію більшість людей пам'ятає з уроків шкільної фізкультури. Одне з них - обертання рук в протилежні сторони. Наприклад, права рука обертається за годинниковою стрілкою, а ліва - проти. Проробивши рух 10-15 разів, потрібно поміняти напрям. Звучить просто, але далеко не кожна доросла людина може виконати цю вправу з першого разу.

4. Витягнувши одну руку вперед, потрібно обертати нею в одну сторону, а пензлем цієї ж руки - в іншу. Рухи повинні бути плавними. Після 10-15 повторень потрібно виконати вправу з іншою рукою.

5. Дві руки витягуються вперед. Одна рука в повітрі ніби малює будь-яку геометричну фігуру, а друга робить довільні рухи. Проробивши вправу кілька хвилин, руки можна поміняти.

Advertisement

 

 

фізичні вправи на координацію

 

інші вправи

Розвинути силу спини і рук, а також координаціювідмінно допомагає ходьба на руках. Але цю вправу дається далеко не відразу і лише тим, хто має хорошу фізичну форму. Розвинути точність, реакцію і окомір допомагає така вправа: два партнера стають біля стіни і кидають в неї м'яч таким чином, щоб він відскакував від одного до іншого. Більш складним варіантом подібного вправи є гра в настільний теніс. Тим, хто хоче попрацювати над координацією, швидкістю і спритністю, підійдуть стрибки на місці з набиванням м'яча об підлогу. Якщо хочете ускладнити цей рух, просто повертайте тіло при кожному новому стрибку на 90 градусів або використовуйте відразу два м'ячі для кожної з рук. Прості стрибки через гімнастичну лаву також є дуже ефективним способом попрацювати над координацією. Але стрибати потрібно не в одному напрямку, а в чотирьох (вперед, назад, вправо, вліво). Гімнасти часто роблять таку вправу: підкинути м'яч (або будь-якої іншої предмет), зробити перекид, зловити підкинутий предмет. Спробуйте і ви, це дуже корисно для координації.1

1.12.2021

ТЕМА: ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

 

Всього є шість властивостей уваги. Порушення кожної з них по-своєму відбивається на діяльності дитини.

1) Обсяг уваги. При невеликому обсязі уваги дитина не вміє концентруватися одночасно на декількох предметах і утримувати їх в пам'яті.

2) Стійкість і 3) концентрація уваги. Працюйте в цьому напрямі, якщо дитина швидко відволікається на сторонні справи, не може довго зосереджувати увагу.

4) Вибірковість уваги. Ця властивість вкрай важлива, щоб вміти зосередити увагу на значному процесі. І при цьому не звертати уваги на другорядні, відволікаючі стимули. Проблеми з вибірковістю уваги заважають доводити почате до кінця.

5) Розподіл уваги. Дитині складно виконувати два завдання одночасно.

6) Переключення уваги. Здатність швидко і легко перемістити увагу з одного виду діяльності на інший. Дитина важко переносить увагу з одного об'єкта на інший, перемикається занадто повільно? Розвивайте гнучкість уваги.

Поспостерігайте, що дається дитині складніше: сприймати інформацію візуально або на слух? З огляду на це, ви зможете більш грамотно підібрати ігри та вправи на увагу.

Вправа диктора Левітана

Всесвітньо відомий диктор Юрій Левітан тренував увагу та концентрацію, читаючи перевернутий текст. Запропонуйте дітям також потренуватися у такий спосіб. Для початку можна буде готувати короткі тексти з великим розміром шрифту.

Учні мають читати текст в одному темпі, спокійним голосом, уникаючи помилок та виправлень. Для ускладнення завдання та вдосконалення уваги учнів пропонуйте більші за обсягом тексти, просіть інших учнів трошки заважати «диктору».

Вправа «Кольори-слова»

Червоний. Зелений. Синій. Жовтий. Фіолетовий. Помаранчевий. Коричневий. Синій. Червоний. Чорний. Зелений. Блакитний. Жовтий. Коричневий. Чорний. Зелений. Синій. Фіолетовий. Блакитний. Жовтий. Чорний. Червоний. Помаранчевий. Коричневий.

Завдання для учнів: якнайшвидше називати кольори, але не читати текст.

Вправа «Штурм»

Це тренування чудово підійде для розвитку уваги і пам’яті. Його активно використовують журналісти, телеведучі та актори, які вчаться швидкочитанню.

Для вправи підготуйте картки із цифровими позначеннями та зображеннями (на одній картці – один символ).

Демонструйте кожні 3-5 секунд по 2 будь-які картки 3 рази поспіль. Потім запропонуйте просту математичну дію (наприклад, 236+43). І знову покажіть дві картки. Після цього учень називає чи записує побачені символи у тій послідовності, як їх було продемонстровано.

Для ускладнення завдання можна збільшувати кількість карток або робити символи різнокольоровими. Виконувати вправу можна як індивідуально, так і колективно.

Використовуйте ці техніки розвитку уваги у дітей. Не бійтеся експериментувати, шукайте такі вправи, які найкраще підійдуть саме вашим учням!

 

3.12.2021

ТЕМА: ОПОРНІ СТРИБКИ 

Гімнастичні стрибки, впливаючи на організм людини, розвивають спритність, м'язову силу, швидкість і координацію рухів. Вони доступні практично всім, незалежно від віку, статі та рівня підготовки.

 

Вміння легко здійснювати стрибки - показник хорошої підготовки займається. Вони також використовуються в гімнастичних виступах різного рівня, що надає змаганню видовищність і емоційність.

Вони діляться на дві групи: прості (неопорні) та опорні стрибки.

До перших належать ті, що виконуються без опори руками об снаряд. Це стрибки у висоту або в довжину (з місця або з розбігу), в глибину (з гімнастичного снаряда або з підвісного майданчика), з трампліну, а також стрибки через скакалку.

Опорні стрибки - вид вправ, що складається в подоланні (з розбігу) спеціально призначеної перешкоди певним способом, використовуючи проміжну опору. Нею в даному випадку служать гімнастичні снаряди. Як приклад можна навести опорний стрибок через козла або коня. Снаряд може бути поставлений в довжину або в ширину.

Виконання опорного стрибка може бути прямим і боковим.

Техніка його має такі фази:

  1. Розбіг.
  2. Наскок на гімнастичний місток.
  3. Ножний поштовх.
  4. Фаза польоту.
  5. Поштовх руками об снаряд.
  6. Політ після ручного поштовху.
  7. Приземлення.

Завершення гімнастом кожної фази служить підготовчим етапом для наступної. Помилка при виконанні будь-якої зі стадій зіпсує весь опорний стрибок через козла. При цьому виконання стрибків чоловіками і жінками не має особливих відмінностей з техніки.

Розбіг

Розбіг повинен проводитися з рівномірним прискоренням, оскільки коливання його швидкості негативно позначаються на якості стрибка. Швидкість його у хороших гімнастів сягає восьми і більше метрів за секунду.

Його потрібно починати з одного вихідного положення, зберігаючи постійну довжину. Швидкість при русі збільшують поступово - різкий старт перешкоджає плавності рухів.

Довжина дистанції для розбігу залежить від виду снаряда, різновиду самого стрибка, ступеня підготовки гімнаста і багато чого іншого.

Для початківців ця відстань, як правило, близько 10 метрів. Техніка кроків при цьому та ж, що при бігу на короткі дистанції.

Наскок на місток

Він відбувається в момент досягнення найвищої швидкості. Зниження її перед вистрибуванням на місток погіршує результат стрибка і говорить про неправильну техніку.

При наскоку тулуб трохи нахилено вперед, зігнута поштовхова нога наближається до махової. Обидві вони - попереду тулуба. Після чого прямі сполучені ноги виносяться вперед. При торканні містка ногами руки знаходяться внизу.

Чим вища швидкість при розбігу, тим більша відстань між снарядом і містком. Зазвичай це - півметра або метр.

Поштовх ногами

Стрибає на місток гімнаст на шкарпетки (не на всю ступню) майже прямих напружених ніг. Ставляться вони на місток паралельно на ширину стопи. Досвідчені гімнасти, опускаючись, розпрямляють ноги в колінах і згинають підошви. Новачки просто чекають приземлення.

Взмах руками закінчується в момент ножного поштовху. При цьому ноги повністю випрямлені в колінах. Тіло трохи нахилене вперед, спина округлена.

Подальший політ і ручний поштовх

У цій фазі гімнаст робить попередній мах назад ногами, розгинаючись тулубом. Він допомагає створити умови швидкого згинання тіла в суглобах тазу при поштовху руками.

Відштовхування від снаряда - найскладніший момент, який містять опорні стрибки. Це цілий комплекс взаємопов'язаних рухів. Незважаючи на короткочасність, дії гімнаста ведуться строго послідовно.

У поштовху виділяють три фази:

  • постановка прямих рук на опору;
  • прийом удару зі згинанням рук в ліктях і «провалюванням» в плечах, при цьому напруга м'язів-розгиначів зростає;
  • фаза активного відштовхування, при якому плечовий пояс швидко рухається вгору, руки випрямляються в ліктях і згинаються в комах.

При будь-якому стрибку опора об снаряд відбувається перед тулубом. Поштовх руками потрібно об'єднати з ривком тулубом, що веде до підйому вгору тазу і гальмування ніг. Це підвищує ефективність відштовхування шляхом збільшення тиску на опору.

Поштовх руками закінчується в момент перетину плечима вертикалі, проведеної через лінію їх постановки. Це дає максимальну висоту подальшого зльоту.

Політ після фази поштовху і приземлення

Від виду стрибка залежить становище тіла спортсмена в польоті. Якість виконання даної фази вправи впливає на загальну оцінку. Зафіксувавши необхідне для конкретного виду стрибка становище, перед приземленням гімнаст випрямляється.

Приземлення відбувається на шкарпетки випрямлених напружених ніг, при цьому потрібно відразу опуститися повністю на стопу і посилити тиск на потрібний її бік, щоб не втратити рівновагу, для чого тіло спортсмена змушене здійснити хвилеподібний рух. Для пом'якшення удару об опору необхідно, приземляючись, уперто зігнути ноги. Жорстке приземлення, як правило, веде до втрати рівноваги і часто до травм.

Існують різні види прикладних опорних стрибків.

Козел ширини

Техніка виконання опорного стрибка в цьому випадку полягає в вскоці на снаряд на колінах впритул, потім зіскоку в положенні ноги врозь. Потрібно, зробивши наскок на коліна, з відведеними назад руками опуститися на п'яти, тулуб подати вперед. Сильним помахом руками відштовхнутися від снаряда, розвести ноги і прогнувши тіло, виконати зіскок.

Етапи навчання:

  1. Сидячи на п'ятах на підлозі, стати на коліна, змахнувши руками.
  2. Виконати те ж саме і прийти в присід, відштовхнувшись колінами.
  3. З положення «упор на колінах стоячи» «перейти до положення» упор ноги врозь стоячи «».
  4. Перейти в положення «» стійка ноги врозь «» з піднятими руками.

Якщо учень починає падати, тренеру необхідно підстрахувати його під груди або спину.

Кінь або козел завширшки

Вскок на снаряд робиться в присіді, а зіскок - у положенні прогнувшись. Техніка виконання: відштовхнутися ногами, руками спертися об снаряд. Застрибнути на нього і зупинитися в упорі присів. Швидко випрямившись, відштовхнутися, одночасно прогинаючись, руки розвести назовні і вгору. У такому ж положенні приземлитися.

Етапи навчання:

  1. Здійснювати стрибки вгору на підлозі з упору присівши з м'яким приземленням.
  2. Відпрацьовувати стрибок, домагаючись стійкого приземлення, з гімнастичної лавки, підвісного майданчика або низької колоди.
  3. Виробляти наскок на снаряд, зупиняючись у положенні впритул присівши, потім здійснювати зіскок прогнувшись.

Страховка також полягає в підтримці під спину або груди.

Стрибок через коня з ручками боком

Техніка опорного стрибка через такого коня має свої особливості. Спираючись на ручки коня і відштовхнувшись ногами, слід різко подати зігнуте тіло в напрямку сторони стрибка. Переміщуючи таз вперед, над снарядом розігнутися, штовхаючись однією рукою і переносячи важкість на іншу. Перебуваючи над конем боком, прогнутися, потім відштовхнутися опорною рукою. Приземлення відбувається спиною до снаряда.

Етапи навчання:

  1. З положення «» упор лежачи «» ножним поштовхом переходити до положення «» упор лежачи боком «» на одній з рук (по черзі правою і лівою).
  2. Наскочити на коня боком впритул з містка.
  3. Вхопитися за ручки, відштовхнутися ногами з трампліну і виконати боковий стрибок на коня.
  4. Виконати те ж саме з розбігу, тримаючись за ручку.

Страхувати учня тренер повинен, притримуючи за пер

Пошук


Запрошуємо здійснити мрію - отримати першу трудову спеціальність:


Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва; слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; водій автотранспортних засобів категорії «С»



Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії «С»;


Оператор комп’ютерного набору; Конторський службовець (бухгалтерія)

Електрогазозварник, водій автотранспортних засобів категорії «С»;


Copyright MyCorp © 2022
Конструктор сайтів - uCoz